Salon Vilpas ry.

Salon Vilpas ry on yleisseura, perustettu 13.11.1908. Salon Vilpas on Suomen Työväen Urheiluliiton (TUL) jäsenseura. Yli 100 vuoden ajan on seurassamme ollut monipuolinen lajikirjo. Vilppaan ensimmäiseksi liikuntamuodoksi valikoitui voimistelu, miesten sekä naisten harrastamana. V. 1913 seuran toimintaan tuli mukaan yleisurheilu ja seuraavana vuonna aloitettiin painiharjoitukset. 1920-luvulla hiihdettiin ensimmäiset hiihtokilpailut. Jalkapallo aloitti toimintansa syksyllä 1923.

Juniorityö on Vilppaassa kunniassa. Seura pystyy tarjoamaan urheilun ja liikunnan saralla laajat harrastusmahdollisuudet kaikenikäisille. Salon Vilpas on seura sellaisille, jotka haluavat kokea onnistumisen elämyksiä kuntoilun ja yleensä liikunnan kautta. Tällä hetkellä toiminnassa olevat jaostot ovat: jalkapallo, yleisurheilu, naistoimikunta, hiihto, suunnistus, sulkapallo, veteraani ja koripallo (joka on oma seura Salon Vilpas Koripallo ry). Yhteinen jäsenmäärä on tällä hetkellä noin 1200, josta alle 19 vuotiaita on noin 500.